Home sweet home - Reisverslag uit Diemen, Nederland van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Diemen, Nederland van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: saskiakaptijn

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Oktober 2011 | Nederland, Diemen

Hoi allemaal!
Het is inmiddels herfst in Nederland en ik ben zo’n 2 maanden terug uit India. Als ik terugkijk op mijn reis kan ik bijna niet geloven wat ik allemaal wel niet heb meegemaakt!

Ik heb veel van het land gezien, de staten Delhi, Uttar Pradesh, Rajasthan, Andhra Pradesh, Karnataka en Goa. De steden Delhi, Jaipur, Agra, Guntur, Repalle, Bangalore, Mysore, Calangute, Baga, Vagator en Panaji. (En zo ben ik vast nog wel wat vergeten!)
Ook heb ik veel talen gehoord: Engels, Hindi, Telugu, Kannada, Tamil en ook nog vast meer! Ik heb veel gereisd, uren lang per bus, jeep, auto, trein, olifant, fiets, riksja, boot en vliegtuig.
Ik heb veel rijst gegeten en verlangd naar alles behalve rijst. Ik heb de culturen goed leren kennen, vooral doordat we continue met de locals in contact waren. Dit is wat ik erg fijn vond aan de hele reis. Geen toeristisch gedoe maar het pure India zien.
De mensen zijn dan misschien een van de armste in de wereld, maar een van de rijkste qua culturen en gastvrijheid. Daar kunnen wij als (in verhouding) rijke stinkerds een boel van leren!

India is een land waar ik voorheen denk ik nooit op eigen initiatief naar toe was gegaan. Maar de kans deed zich voor om met Educ4all mee te gaan, en natuurlijk liet ik die kans niet liggen. Ik ben zo blij dat ik meegegaan ben, want India heeft mijn hart veroverd. Het is een prachtland, met prachtmensen en prachtculturen. Ik hoop zeker nog eens terug te gaan. Om de scholen weer op te zoeken, de lieve zusters in Repalle weer te knuffelen en gek te doen met de weeskinderen. Ik moet zelfs eerlijk zeggen dat een lekkere chicken biryani er ook wel weer in gaat!
Ik heb zo veel geleerd in die maand tijd. En er is ook zoveel wat ik nog eigenlijk moet beseffen! Als er een land is wat je leven veranderd, is het India wel! Mijn ervaring in India is er een om nooit te vergeten. Ik draag het bij me in mijn hart, voor altijd!
Bedankt voor het lezen en meeleven van mijn reis!
Liefs, Saskia

  • 26 Oktober 2011 - 06:16

    Desai:

    Hoi,
    Leuke fotos

  • 18 December 2011 - 13:54

    Isaura:

    leuk hooor voor de beste juf die ik ken (L)

  • 17 Februari 2012 - 20:54

    Isaura:

    ikben blij dta juf sas Weer terug is (L) ze geeft heel Goed Les !!

  • 29 November 2012 - 18:35

    Ayoub Ait Ali Oulhaj:

    dag juf saskia ik zou u missen!!!!!!!!!!!
    groetjes ayoub???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 92953

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 21 Augustus 2013

El viaje de mis sueños

10 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Mijn reis naar India

Landen bezocht: