Observaties in second standard - Reisverslag uit Bangalore, India van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu Observaties in second standard - Reisverslag uit Bangalore, India van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu

Observaties in second standard

Door: saskiakaptijn

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 Juli 2011 | India, Bangalore

Hoi!
Woensdag was het tijd voor observaties. Ik heb besloten om in de 2e klas te blijven, dat is ongeveer groep 4. Voor elke les hebben ze verschillende leerkrachten, dat maakt het observeren interessant maar het zorgt er ook voor dat je als je iets wilt uitleggen aan de leerkrachten je dat steeds weer opnieuw zal moeten doen. Ik ging alleen naar de lessen die ook voor mij interessant zijn om te geven. Zo ging ik bijvoorbeeld niet naar handschrift, of Hindi.
De manier van lesgeven is hier zo anders dan in Nederland! Dat maakt het ook wel weer moeilijk om feedback te geven aan de leerkrachten. Wel spreken de leerkrachten en de kinderen hier veel beter Engels, waardoor de communicatie beter zal gaan.
Overdag is het hier heerlijk zomers weer, en aangezien de school om 15.00 uit gaat (en er geen hostel kinderen zijn die we nog moeten vermaken) hebben we ’s middags wat meer tijd om leuke dingen te doen. Zo zijn Dima en ik woensdag weer terug gegaan naar het salon. Deze keer voor een pedicure :p Dat was ook wel nodig, mijn voeten zitten onder de blaren! Gelukkig heb ik daar verder geen last van.
’S Avonds was weer een leuke avond op het dak, al breekt het ons toch steeds meer op. Er zijn hier bijvoorbeeld heel erg veel honden, echt heel veel. Overdag heb je er niet echt veel last van, maar zodra er ’s avonds of ’s nachts een hond begint te blaffen, dan doen ze allemaal mee! Dus toen ik woensdagavond mijn bed in kroop, hebben ze me een behoorlijke tijd wakker gehouden. Rond een uur of 5 werd ik wakker van de kou! Dat is echt het tegenovergestelde van in Repalle, daar werden we zodra er een power cut was wakker van de hitte, omdat de ventilator het dan niet meer doet! Toen ik wakker werd waren de moskees en de kerken al volop aan het zingen en preken. Allemaal zo luid mogelijk natuurlijk! Dat vind ik wel mooi hier. Er zijn zo ontzettend veel geloven, die ook allemaal uitvoerig uitgevoerd worden. Je kunt het zien aan alles, de manier waarop ze zich kleden, eten, leven...en dat allemaal bij elkaar!
Donderdag koos ik er voor om nog geen les te geven, maar nog wat te observeren en lesvoorbereidingen te maken. Ik ben erg benieuwd hoe het vrijdag zal gaan! Geen idee hoe de kinderen op mijn manier van lesgeven zullen reageren! Wel weet ik dat ze me leuk vinden, ik word verwend met stickers en tekeningen, haha!
Donderdagavond was het ook Celine’s laatste avond! Vanwege een baan kon ze niet langer blijven, jammer! We gingen in de middag nog met z’n allen even de straat op. Hier in de buurt zijn de basic winkeltjes waar we de dingen kunnen vinden die we nodig hebben. Celine is vanwege haar vroege vertrek wat meer het centrum in gegaan, ik kan niet wachten om dat ook te zien!
Zaterdagochtend ga ik met een deel van de groep op stap. We vertrekken om 05.00 en zullen ’s nachts weer aankomen! Vermoeiend, maar ik ben heel nieuwsgierig wat we zullen gaan zien! We konden er ook voor kiezen om een weekendje weg te gaan, en te overnachten in een hotel in een andere staat, maar dat was erg veel reizen en zou bovendien ook nog extra kosten maken, dus daar kozen we uiteindelijk niet voor.
Het wil hier trouwens nog niet helemaal lukken met het uploaden van de foto’s. Het internet is een stuk beter (en op enkele plekken draadloos in plaats van maar 1 computer met internet zoals in Repalle), maar veel tijd heb ik niet om ze er allemaal op te zetten. Ik ga mijn best doen!
Liefs, Saskia

  • 29 Juli 2011 - 14:27

    Mirjam:

    Lieve bil,
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je er van geniet. En natuurlijk veel van leert! Jullie zijn goed bezig. Succes de laatste weken en sterkte xxx

  • 31 Juli 2011 - 22:37

    Hans:

    Hoi Saskia, Even niets van ons laten horen maar we volgen je ieder verslag. Mooi he om andere culturen van dicht bij te ervaren. Soms ook moeilijk lijkt mij of alles wel begrepen wordt. Blijf nog even doorgaan met waar je bezig bent en geniet maar van deze ervaring. groetjes, Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 93013

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 21 Augustus 2013

El viaje de mis sueños

10 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Mijn reis naar India

Landen bezocht: