Bangalore! - Reisverslag uit Bangalore, India van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu Bangalore! - Reisverslag uit Bangalore, India van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu

Bangalore!

Door: saskiakaptijn

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 Juli 2011 | India, Bangalore

Hoi!
Maandag zijn we na het lesgeven op de andere scholen gelijk doorgereden naar het station. Dat was gelukkig dichtbij en we hoefden niet zo te stressen net als in Delhi. Enkelen zusters uit Repalle waren met ons meegegaan. Ze hadden eten voor ons geregeld in de trein, zo lief! Het zou inderdaad handig zijn om er eentje mee naar NL te nemen hihi! Al moet ik wel zeggen, en dat had ik echt niet van mezelf verwacht, het eten is heerlijk hier, maar ik krijg het steeds moeilijker naar binnen. Het is niet echt te pittig, maar wel vaak veel van hetzelfde. Na 3 happen heb ik geen honger meer, hoe lekker het ook smaakt!
Om 18.00 was de trein daar en moesten we toch echt afscheid gaan nemen. De zusters hebben echt goed voor ons gezorgd dus een dikke knuffel was zeker wel verdiend! In de trein zaten we deze keer bij elkaar. We hadden al onze cadeautjes meegenomen om de coupe te versieren. Alle echte en neppen bloemen, telefoonkleedjes en kettingen hingen we op en het zag er echt geweldig uit! Party coupe! Zo een party als de vorige keer werd het alleen niet. We aten wat, speelden wat liedjes (o.a. onze zomerhit waar we al dagen aan werken :p). Iedereen ging vrij vroeg slapen, maar ik was nog niet echt moe. Samen met Mathias hingen we nog wat rond, maar het is lastig praten als iedereen slaapt. Dus uiteindelijk toch ook maar m’n bedje in. Deze keer sliep ik boven. Het is best comfortabel, de trein die je in slaap wiegt, maar toch heb ik weer niet zo goed geslapen.
’S Ochtends kwamen we rond half 10 aan in Bangalore. We merkten gelijk het verschil qua klimaat in Repalle! Hier zitten we ongeveer op 2600 meter hoogte! We stapten de airco trein uit ZONDER gelijk weer nat te zijn van het zweet! Heerlijk! Onze tassen werden op de jeeps vastgemaakt en we werden naar de school gereden. Deze school heet ‘Infant Jesus High School’, en zit aardig in het centrum van Bangalore.
Toen we aankwamen werden onze guest rooms ons toegewezen. Het is wat kleiner dan bij de zusters, maar prima voor ons. Len en Dries zijn onze buren, onze guest rooms zijn op het dak! Ideaal weer voor ’s avonds! De anderen slapen 1 verdieping lager.
Het gebouw is een wirwar van gangetjes en trappen, ik ga hier zeker wat tijd voor nodig hebben om het te leren kennen! Na de thee en koekjes hadden we wat tijd om te rusten. Ik nam een douche (ook weer met emmers) en daarna was het tijd voor lunch. Na de lunch een dutje en toen was het tijd voor een workshop van een van de broeders. Hij vertelde ons allerlei mooie idealen, maar of we dat hier ook gaan zien...Toen was het tijd om wat te gaan brainstormen, wat gaan we hier doen? Deze keer wil ik met primary school werken, zeker geen kleutertjes meer!
Na de brainstormsessie ben ik met Dima mee de stad in gegaan, ze wilde naar de kapper! 2 jongens van school liepen met ons mee. Volgens de broeder kan het hier ‘s avonds onveilig zijn en moeten we altijd als een groep naar buiten. De kapper was niet ver. Bangalore is een grote stad, maar toch heel anders dan andere grote steden die we hebben gezien! Toch wat schoner (of zien we al het vuil niet meer?). Het is zeker ook heel anders dan Repalle, dat is echt in vergelijking met hier een plattelandsdorpje!
Bij de kapper aangekomen bleek deze dicht te zijn! Maar, dat kon opgelost worden. De zoon van de kapster ging zijn moeder halen, en ja hoor, speciaal voor ons ging ze nog even open! Ze begon met het knippen van Dima’s haar, zag er echt angstig uit! Het leek echt alsof ze maar wat deed, maar na wat correcties van Dima viel het uiteindelijk wel mee (we moeten het eindresultaat na het wassen nog maar eens goed inspecteren). Ook deed ze onze wenkbrauwen met een touwtje, ziet er weer picobello uit!
Na het diner gingen we natuurlijk weer het dak op! Je gaat je het niet voorstellen, maar we zaten er echt met onze warmste kleren aan! Er staat best een fris windje wat het echt koud kan maken. We speelden weer muziek, maar we moesten rekening houden met de broeders, die onder ons sliepen en alles konden horen! We verplaatsten naar de andere kant van het dak. Helaas begon het te regenen, maar misschien wel goed ook. Volgende dag de eerste observatie dag!
Groetjes Sas!

• 30 Juli 2011 - 11:38

Ron:

We zaten dus een week op een camping zonder Internet. Dat was dus even inhalen.
    Heb je je telefoon nu wel weer gevonden of niet ?
    Daddy.