Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: saskiakaptijn

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Juli 2011 | India, Delhi

Wauw! Mijn eerste reis buiten Europa...India! Ik schrijf hier nu vanuit mijn hotelkamer in Delhi. Zaterdagavond begon de reis eigenlijk al een beetje toen Dima en Celine bij mij bleven logeren. We hebben nog een drankje gedronken met een ander deel van het Educ4all team. Op het terras hadden we het er nog over dat we nog niet beseften dat we de volgende dag in India zouden zijn. En kijk aan, ik zit hier nu toch!
‘s Ochtends op Schiphol vonden we elkaar al gauw. 'We' zijn: Milton, Sergio, Dries, Mathias, Wim, Len, Yoran, Dima, Celine en ik. Pieter-Jan hoort er ook nog bij, maar die zouden we pas op het vliegveld van Delhi ontmoeten. Inchecken en de bagage dumpen ging gelukkig snel. Nog een telefoontje naar Elsje en een dikke kus aan mijn ouders en ik was klaar om te gaan!!
Ik had nog nooit eerder met KLM gevlogen, dus ik vond het echt super leuk! Enorme keuze uit films; muziek, spelletjes etc. Twee aardig lekkere maaltijden gekregen en genoeg drankjes. Met een lekker zacht kussentje en een dekentje kon ik ook nog een beetje lekker wegdommelen en eigenlijk voor ik het doorhad waren we alweer bijna in Delhi! Ongeveer 7,5 uur over gedaan.
Op het vliegveld werden we opgehaald en toen we PJ gevonden hadden konden we onze bus (met airco!) in!
De busrit was niet slecht. Ik zat achterin met Mathias en PJ. PJ kwam net uit Indonesië en ik wilde natuurlijk al zijn verhalen horen! Het was lekker koel in de bus, maar het hobbelde aan alle kanten. Ze rijden hier links op de weg, maar dat is dan ook gelijk de enige verkeersregel die ik herkende :p Best een chaos! Je ziet kleine vrachtwagens volgeladen (incl. slapende mensen) en die halen je aan alle kanten in. Ik denk dat we nog wel een drukkere spits mee zullen maken.
Ook was het straatleven al gauw te zien. Mensen en kinderen liggen overal op straat te slapen, tussen honden en afval...en dat overal waar je ook maar kijkt.
Vrij gauw kwamen we in ons hotel aan en daar kreeg ik natuurlijk een kamer met de meiden. We gingen op zoek naar wat eten, maar er was helemaal niets meer open, het leek wel uitgestorven. Her en der zat (of sliep) er iemand op straat en snuffelden honden nieuwsgierig onze kant op. Maar geen eten! Terug in het hotel kochten de jongens wat cake, ik was tevreden met een sprite. Ik was echt kapot, doodmoe en ik snotterde aan alle kanten. Zaterdag voor de reis werd ik ineens verkouden en het is alleen maar erger geworden, dus tijd om naar bed te gaan!

Tegen een uur of 5 gaf ik het op om steeds maar te kijken hoe laat het was, ik heb elk uur voorbij zien komen. Ik kon gewoon niet goed slapen! :( Gelukkig maakte de douche in de ochtend me wat wakker en waren we klaar voor het ontbijt. Er was van alles en nog wat, en Dima en ik probeerden het uit. Wat erg lekker was waren bonen in een heerlijke saus, die je eet met een soort plat naan brood. Wel heel erg vettig zo op de ochtend. Een man van het hotel raadde me ook een typisch Indiaas drankje aan. Het stond naast de fruitsappen, dus ik verwachtte ook zoiets, maar het was een of ander raar zoutig drankje. Bah! Die sloeg ik verder over :)

Na het ontbijt was de bus er weer om ons op te halen. We hebben tot aan het einde van de middag door heel Delhi gereden en ontzettend veel gezien en gedaan. We zijn naar de Jama Mosque geweest, de grootste moskee in India. Daar moeten onze schoenen uit en kregen we een extra jurk aan om alle blote huid te bedekken. Het was mooi, maar we liepen op blote voeten en de vloer was te heet om op te lopen. Na een korte wandeling gingen we de bus weer in en door naar het volgende. Dat was Raj Ghat, waar Mahatma Gandhi gecremeerd is. Het is nu een memoriam, mooi om te zien. Daarna gingen we door naar een park oid waar allerlei tombes waren. Erg mooi gebouwd allemaal. Als laatste gingen we nog naar een weverij waar kashmieren taptijten en doeken geweven worden. De man vertelde erg leuk maar was er uiteindelijk op uit (net als de rest) om ons iets te verkopen. We hadden wel een heerlijke thee ontvangen, dus dat was wel mooi meegenomen hihi!

Toen was het tijd om nog wat te gaan shoppen! Ik heb natuurlijk samen met de meiden een mooie harembroek gekocht en een sjaal voor een prikkie! Er zijn veel leuke en mooie dingen, oppassen dat ik niet te veel koop :D Helaas moesten we onze shopmiddag rond 4 uur onderbreken want de bus kwam ons weer ophalen. Eigenlijk best fijn want nu hebben we wat tijd om ons op te frissen en uit te rusten voor we rond 7 uur wat gaan eten. Dat wordt dan mijn eerste echte Indiase maaltijd!! (Voor de lunch hebben we namelijk gegeten bij die grote gele M...geen BicMac aanwezig natuurlijk, alleen maar kip!)

Voor de komende dagen staat er ook een boel op het programma, ik hoop dat ik tussendoor wat tijd heb om te typen en wat foto's online te zetten!

Kusjes vanuit Delhi!!

  • 11 Juli 2011 - 12:33

    Ken:

    Hey Sas,

    Super leuk om te lezen dat het nu eindelijk begonnen is! Goed reisverslagje, leest lekker weg. Alleen als dit na 2 dagen is, ben ik bang dat het volgende verslag, een boek gaat worden:P

    Anyway, veel plezier nog! Jammer van ADATP en ik zal je verslagen blijven lezen.
    X

  • 11 Juli 2011 - 12:41

    Stephanie Monsees:

    Lieve Sas,

    Klinkt nu al als een geweldige ervaring.
    Maak er een mooie reis van en geniet vooral!
    Veel foto's maken voor de mooie verhalen en herinneringen!
    (en gewoon lekker gaan shoppen hoor! dan maar twee koffers mee terug ipv 1!!)

    Geniet meid!!

    -x-
    Steef


  • 11 Juli 2011 - 13:23

    Robin (wereldwijs):

    is het leuk daar saskia

  • 11 Juli 2011 - 13:49

    Iris:

    Leuke eerste paar dagen! Heel erg wennen zeker?! Genietennnnnn xxx

  • 11 Juli 2011 - 15:46

    Marilyn:

    Lieve Saskia,

    Heel ver weg en toch door deze berichten dichtbij.
    Goed om te lezen. Hoop nog veel van je lezen.
    Dikke kus en tot de volgende keer.

    Marilyn

  • 11 Juli 2011 - 15:49

    Joan :

    Hee Liefje!
    Klinkt al super! Blij dat je goed bent aangekomen! En wat goed dat je meteen een typsch indisse lunch hebt genuttigd :p
    Verheug me nu al op het volgende verhaal!
    Kus

  • 11 Juli 2011 - 16:05

    Mirjam:

    Lieve bil! Goed om te horen dat je goed ben aangekomen! Nu al leuke dingen meegemaakt! Leuk hoor! Hoop dat er snel weer een berichtje op komt! Geniet ervan en probeer al het eten uit!:) dikke kus

  • 11 Juli 2011 - 18:14

    Anna:

    Lieve hollandse bloemkool van me!!!
    Goed om te horen dat je de reis helemaal goed is gegaan en hoe je eerste dagje was!
    Pff het zullen allemaal wel hele lange bus/treinreizen worden :|
    Ben zo benieuwd naar al je verhalen dus wel blijven schrijven hoor! En je camera maakt echt super mooie foto's!!!!

    Heel veel plezier een een hele dikke knuffel :D

  • 11 Juli 2011 - 22:34

    Ome Hans:

    Super he Saskia om in een totaal andere cultuur terecht te komen. Je valt van de ene in de andere verrassing. Alles is nieuw en anders, leuk en minder leuk. Je zult ervaren dat alles zo anders is dat je niet alles direct ziet. Ik ga je zeker de komende 4 weken volgen en ben benieuwd hoe je alles gaat beleven. Heel veel succes daar en natuurlijk ook wat lol. Groetjes, Sylvia en Hans

  • 12 Juli 2011 - 03:17

    Milton:

    hi, spannend wat je allemaal meemaakt.

  • 12 Juli 2011 - 12:59

    Ron:

    Mooie foto's Sas. Ga zo door !

  • 12 Juli 2011 - 16:47

    Antonio (Spain):

    Hola, happy to hear that you are doing fine.
    Enjoy your days in India
    ciao

  • 12 Juli 2011 - 16:49

    Robert (Belgie):

    Ca va? Wow, wat een verslag. Tijd van je leven
    tot heel gauw

  • 12 Juli 2011 - 17:47

    Jesse 6b Wereldwijs:

    Hoi juf Saskia

    Hoe gaat het met u?Is het leuk in India?
    Ik mis u heel erg.Komt u terug op school?
    Zo niet komt u dan een keer langs?
    wilt u dit mailtje alstublieft beantwoorden?

    groetjes Jesse

  • 12 Juli 2011 - 18:10

    Lienke:

    Klinkt goed! Super!

  • 12 Juli 2011 - 19:06

    Marieke:

    Hoi chick!

    Wat een fantastische ervaringen! Het lijkt mij echt een compleet andere wereld!
    Is de cultuurshock groot? Gelukkig hebben ze daar ook de grote gele M! Dus dat valt mee!
    Meis, heel leuk om de verhalen te lezen. Heel veel plezier, voorzichtig doen en vooral genieten!

    Liefs!

  • 13 Juli 2011 - 15:42

    Pelle (wereldwijs):

    Hoi Juf Saskia is het daar leuker dan hier ik hoop het wel.
    Ik volg u elke dag en ik wou maar dat ik daar was.

    Groeten hier van uit nederland (bijlmer)

    Pelle

  • 16 Juli 2011 - 10:47

    Kamal 6b Wereldwijs:

    hoi juf sas hoe gaat het daar ik heb alle leuke fotos gezien ik volg u altijd en ik mis u erg veel ik hoop dat u snel terug komt op onse school werelwijs u bent een goeie juf en succes verder

  • 20 December 2012 - 11:12

    Yfendo:

    ik ben een verassing aan het maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 93014

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 21 Augustus 2013

El viaje de mis sueños

10 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Mijn reis naar India

Landen bezocht: