Dag Zuid-Amerika...snik! - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu Dag Zuid-Amerika...snik! - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Saskia Kaptijn - WaarBenJij.nu

Dag Zuid-Amerika...snik!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

22 Mei 2013 | Colombia, Taganga

Hola!

Mijn laatste blog vanuit Zuid-Amerika, snik! Ik vind het een heel raar idee dat ik binnenkort Zuid-Amerika ga verlaten...ik heb hier toch 5 maanden doorgebracht en een geweldige tijd gehad! Rondwandelen en tango in Buenos Aires, samba dansen in Rio met een caipirinha in mijn hand, mijn ogen uitstaren bij de Iguazu watervallen, rondfietsen in de wijnstreek in Mendoza, zonsondergang en dolfijnen in Valparaiso, regen in de droogste woestijn ter wereld, gekke foto's in Salar de Uyuni, Death road overleven, spelen met tarantula's in de amazone, magische ruïnes in Peru, surfen en vulkanen in Ecuador en de meest liefdevolle mensen in Colombia....snik ik wil niet weg! Maar, er staat weer een nieuw avontuur MET ANNA op me te wachten in Midden-Amerika!

Dan nu, mijn laatste verhaal, snik, vanuit Zuid-Amerika! Ik verliet Cartagena met Philip, een Duitse jongen, rond 14:00 met een klein busje. 'S avonds kwamen we aan en tot mijn grote verrassing waren er een boel bekenden in het hostel, leuk! Reggie en Ivana waren er ook, ik ken hun van La Paz en het is echt een geweldig leuk stel. Ik had ze ook im Cartagena ontmoet, leuk om ze weer te zien! Met een grote groep gingen we lekker uit eten en daarna belandden we in een bar met een fantastisch uitzicht over de baai. Een lekker briesje hield ons koel tijdens het dansen. Ik hou van deze spontane avondjes waarbij het net is alsof je feest met vrienden die je al je hele leven kent!

De volgende ochtend vertrok ik met Philip en twee gekke Engelse meiden naar Parque Nacional Tayrona. We deden onderweg nog wat inkopen in de supermarkt. Toen we bij de ingang van het park betaald hadden maakten we ons klaar voor de wandeling naar het eerste gedeelte waar je kon kamperen. Het was een prachtige wandeling door een jungle-achtig gebied. Maar het was heel gek want je hoorde de zee op de achtergrond en veel krabben kropen in het rond.

Na een uurtje kwamen we aan bij Finca Don Pedro en checkten we in. Een hangmat kostte daar maar 10.000 per nacht (€4,-)! We deden een klein dutje en brachten daarna de rest van de middag door op het prachtige strand. Voor degenen die de tv serie "lost" hebben gezien, het zag er precies zo uit! Jungleachtige bergen die uitkomen op prachtige stranden. De stranden lagen her en der bezaaid met cocosnoten, dus gratis snacks voor als je trek had haha! Die avond stond ons een grote uitdaging te wachten! Namelijk: een vuurtje bouwen en spaghetti bereiden! In het donker met maar 1 zaklamp valt dat niet mee, maar na een tijdje had iedereen zo zijn eigen rol en ging het best goed! Na bijna 2 uur (haha) was het eten dan eindelijk klaar en na zo een inspanning (iedereen had as van het vuur overal, zwarte pietjes) smaakte het verrukkelijk! We speelden nog een spelletje en kropen lekker in onze hangmat.

De volgende ochtend werd ik verrassend uitgerust wakker, ik had echt heerlijk geslapen! Had ik niet verwacht! We gingen, na een lekker warm chocoladebroodje, weer naar het strand. Dit keer een ander strand, wat nog mooier was dan de ander (ja dat kan echt!). Ik had mijn boek helaas al uit, en Philip had nou ook niet echt interessante gespreksstof dus ik hing gewoon een beetje wat rond. 'S avonds kreeg ik het vuur aan, jaja! Expeditie Robinson, kom maar op ;-) We aten weer spaghetti, speelden wat yahtzee en doken er bijtijds in.

Volgende ochtend vertrokken we met onze spullen naar het volgende kampeergedeelte: Cabo San Juan! Daar was het een stuk duurder, maar voor Nederlandse prijzen alsnog goedkoop. (O wat klinkt dit Hollands haha). Ik raakte steeds meer geïrriteerd aan meine Deutsche Freud en dat verbaasde me echt. Dat is zover echt nog niet voorgekomen, ik kan met iedereen overweg maar hij maakte iets in me los was me echt verbaasde. Als je 24/7 met iemand op een plek opgescheept zit, en je ligt elkaar niet echt, dan kan dat gebeuren natuurlijk. Die dag was weer prachtig strand en savonds gingen we maar uit eten ipv uren vuurtje bouwen en koken. Vroeg naar bed, was echt verveeld!

Ik besloot de volgende dag terug naar Taganga te gaan. Alle gezellige mensen waren daar ook om lekker te feesten en ik was wel toe aan wat sociaal gebeuren! Dus ik vertelde Philip dit, en natuurlijk ging hij ook mee terug :/ Aangekomen in Taganga, na een helse enge bootreis, bleek er in het hostel nog maar 1 kamer vrij te zijn die ik dus met hem moest delen. Aahhhrrrggg hoe ga ik van hem afkomen?! Haha!

We gingen weer lekker uit eten met de leuke groep en belandden weer bij bar el mirador, we hadden een superleuke avond uit! Toen de zon al op was en de vogels aan het fluiten waren kroop ik lekker mijn bedje in, hihi! De volgende dag boekte ik mijn bus terug naar cartagena (zonder dit aan Helmunt te vertellen) en begon mijn spullen te pakken. Ik nam afscheid van veel leuke lieve mensen en vertrok samen met Michiel (NL) en Charlotte (UK) terug naar Cartagena. Rond etenstijd kwamen we aan en natuuuurlijk gingen we voor een lekker hapje naar Plaza Trinidad. We waren best moe van de gezelligheid van Taganga dus we kropen er vroeg in.

De volgend dag hadden we een gezellige dag in Cartagena. Michiel en Charlot hadden allebei nieuwe havaianas slippers nodig omdat die van hun gestolen waren (wie steelt er nou slippers?!). Dat lukt vrij snel en we wandelden nog wat meer in het rond. Savonds genoten we van een heerlijke mega pizza en childen nog wat op Plaza Trinidad.

De volgende dag ging ik weer naar prachtig Playa Blanca! Heerlijk! Toen ik na een klein dutje wakker werd, realiseerde ik dat ook mijn havaianas gestolen waren! Wattttt! Mijn oude vertrouwde havaianas!! Snik! Ook ik was nu de pineut! Maar, nu had ik dan wel een goede reden om te shoppen voor een nieuw paar, hihi! Ook kocht ik een mooie nieuwe jurk, soms mag je jezelf verwennen toch?! ;-)

De laatste dagen in Cartagena bestonden vooral uit voorbereidingen maken voor de bootreis naar Panama! De 23e vertrek ik met een catamaran "stephanie" naar Panama. Ik verblijf wat dagen op de San blas eilanden en kom, als het goed is, dinsdag aan in Panama stad! Midden-Amerika, here I come! De boot heeft een gps tracking, dus als je nieuwsgierig bent waar ik precies ben, kun je me via deze link volgen:
http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0nKKfoqRZCYMbEUuNRaiKYsa5N2hTaSLm

Dan zeg ik nu gedag voor de laatste keer vanuit geweldig Zuid-Amerika...ill be back!!

Kusjes!

  • 22 Mei 2013 - 19:02

    Stephanie:

    Meid,

    Ik geniet werkelijk van je verhalen.
    Wat beleef je een hoop leuke dingen!
    (Best wel beetje boel jaloers! Hihi)
    Ook het weer is toch wel ietsje pietsje beter dan hier!

    Ik hoop dat de catamaran "Stephanie" je veilig naar de andere kant zal brengen ;-)

    Geniet nog meis!

    xxx

  • 22 Mei 2013 - 21:00

    Elske:

    San blas is zooo mooi!!! Veel plezier :)

  • 22 Mei 2013 - 22:10

    Marilyn:

    Lieve Saskia, Tjonge hoe verwerk jij al jouw ervaringen. Ik hoop dat je dat even kan doen tijdens je zeiltocht :) Nou meisje geniet en tot horens maar weer. Dikke dikke kus van Moema.

  • 22 Mei 2013 - 22:11

    Marilyn:

    Lieve Saskia, Tjonge hoe verwerk jij al jouw ervaringen. Ik hoop dat je dat even kan doen tijdens je zeiltocht :) Nou meisje geniet en tot horens maar weer. Dikke dikke kus van Moema.

  • 22 Mei 2013 - 22:11

    Marilyn:

    Lieve Saskia, Tjonge hoe verwerk jij al jouw ervaringen. Ik hoop dat je dat even kan doen tijdens je zeiltocht :) Nou meisje geniet en tot horens maar weer. Dikke dikke kus van Moema.

  • 22 Mei 2013 - 22:11

    Marilyn:

    Lieve Saskia, Tjonge hoe verwerk jij al jouw ervaringen. Ik hoop dat je dat even kan doen tijdens je zeiltocht :) Nou meisje geniet en tot horens maar weer. Dikke dikke kus van Moema.

  • 22 Mei 2013 - 23:57

    Hans Gesman:

    Top verhaal Saskia. Net als de rest flink jaloers. En ja ..die Helmut of is het der Helmut is dus snel vergeten.

  • 23 Mei 2013 - 08:44

    Mirjam:

    Jij gaat gewoon wel naar san blas!! Jaloerss! Goede verhalen over gehoord! Nu tijd voor midden Amerika! Ik ben benieuwd of ik bekende dingen van je ga horen! :) have fun billlieeeeeee xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Taganga

El viaje de mis sueños

Als ik terug denk in de tijd, ben ik al zeker 5 jaar (on)bewust bezig met het voorbereiden van deze reis. Langzaam maar zeker sloop deze droom mijn leven binnen en voordat ik het doorhad, zat ik op Spaanse les en ben ik op zoek naar een goedkoop vliegticket naar Buenos Aires!
Nou weten de meeste mensen om mij heen dat ik graag ruim van te voren mij voorbereid op spannende dingen die komen gaan. Zo ook in dit geval. Ik geloof dat in de Lonely Planet van Zuid-Amerika al zeker 3 jaar in huis heb. Ik ken hem niet van voor tot achter hoor, maar het stelt me gerust om het in huis te hebben.
De tijd tikt door. Ik probeer het nog altijd uit te stellen, maar ik moet toch binnenkort écht aan het 'echte leven' beginnen (daarmee bedoel ik werken, verantwoordelijkheden, etc etc.). Ik werk fulltime, woon thuis, geen relatie...niets of niemand wat me hier houdt (sorry mam). Ik heb de ultieme kans om veel te sparen voor "el viaje de mis sueños", de reis van mijn dromen.
Tijdens een gezellig avondje met een vriendin kwam het idee naar boven dat zij na haar afstuderen wel met mij mee zou kunnen gaan. In januari zou ze klaar zijn en zouden we het vliegtuig pakken naar el sol en Hispanoamérica. Dat plan kon uiteindelijk toch niet echt, maar de maand januari 2013 is blijven hangen en ik besloot: dan ga ik!
Laat ik nou toch al onbewust gedacht hebben dat me reis er gauw aan zou komen. Zo heb ik sinds januari 2012 elke week Spaanse les.
Verder houd ik me nu op dit moment bezig met: wat ga ik daar eigenlijk doen?! Wat wil ik zien, wat wil ik doen, hoe ga ik dat doen,...en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het voorlopige plan is om te beginnen in Buenos Aires en vanuit daar Patagonië eerst te ontdekken voordat het ondersneeuwt. Dan langzaam naar boven...Argentinie, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Belize, Guatemala, Mexico, Cuba....Klinkt goed he?!
8 maanden reistijd in een geweldig continent. Ik zal lang niet alles kunnen zien en doen, maar dat maakt niet uit! Alleen maar een goede reden om nog eens terug te gaan ;-)
Het is nu juni (zomer in Nederland...) en ben dit dagboek vast begonnen. Ook mijn voorbereidingen vind ik een dagboek op zich waard, haha! Wanneer er meer te vertellen is hou ik jullie op de hoogte!

Recente Reisverslagen:

14 September 2013

Van Baracoa naar Varadero

10 September 2013

Santiago de Cuba

08 September 2013

Santa Clara en Camagüey

30 Augustus 2013

Trinidad

26 Augustus 2013

Cienfuegos
Saskia

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 93145

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 21 Augustus 2013

El viaje de mis sueños

10 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Mijn reis naar India

Landen bezocht: